segunda-feira, 22 de abril de 2013

New York - London flying the Concorde


Concorde

Voo  de  JFK  Nova York

para  Londres 



Flying  the  Concorde,
from  JFK  New  York  to  London



24  de  Janeiro   

de   1998


January,  24  th,  1998







No  dia   24 de   Janeiro  de  1998,  de   regresso   de  Nova York  a  Londres,
fiz    a  minha  primeira   viagem  no  Concorde,   o   avião   supersónico  que,
infelizmente,  deixou  já   de  voar    devido  ao    gravíssimo    acidente,   uns
anos   depois,  logo   após  a  descolagem   do  aeroporto  de   Orly,   em Paris,
rumando  igualmente a Nova York.

Dirigi-me  cedo  ao  aeroporto  de   JFK, em
  Nova York  e recordo-me   que

quase não dei pelas formalidades de embarque.
Havia   uma   sala   especial  apenas  para os  passageiros do  Concorde  e, ali,
tudo lhes era facilitado.

O voo era relativamente cedo e  tomei  o pequeno almoço, muito bem servido,
nessa sala   muito  exclusiva,  antes de embarcar.


Já  a   bordo,  tive    uma   enorme   surpresa   pois  o   espaço  no  interior  era
relativamente  acanhado.

Muito  Moet  et Chandon,  Don Perignon,  muito  caviar,  mesmo  áquela  hora
da manhã.

A  surpresa  viria  a ser  maior  pois  fizemo-nos á pista  e  tivemos  que  voltar
ao  local  de  partida  dado  que  havia  um  problema  técnico.

A  demora  foi  grande,  distribuíram  telemóveis  aos  passageiros,  o   voo  não
estava  cheio,  longe  disso,  para    que pudessem  comunicar  com  quem
pretendessem .

Esperamos  pela  aterragem  do  outro  avião  Concorde  que  chegou  de Londres,
mudamos de avião  e fizemos  a viagem.

Ofereceram  uma  pasta  para documentos,  formato  A4  a  cada passageiro,  um
diploma  da British Airways que  atestava  que  o

 passageiro  tinha  voado  no Concorde


e  uma  caneta  prateada  com  o perfil  do  avião  e o nome "Concorde".

Outra  surpresa  foi  que  o  cockpit,  a cabine  de pilotagem,  não  estava separada  dos
passageiros por  qualquer  porta. Havia mesmo  um  lugar  sempre disponiível  junto  ao
Comandante  e  piloto  para  que  um  passageiro  se pudesse  sentar  e apreciar  todo
aquele  aparato  de  luzes  e botões.


_________________________________________________________________________________

The  24  th  Jnuary  1998,  coming  back  from  New York  to London,  I  flew  the
Concorde  for  the very  first  time,  the  supersonic  plane  which, unfortunately, stop
flying some  years later in cosequence of the tragic  accident   taking  off   from  Orly,
in Paris,  going  to  New York.

I  early arrived at JFK  airport  in  New York and I  remember  I just  didn't  saw  those
usual  formalities  of  boarding  procedures.

There was  a  very  special  and  exclusive loung,  strictly  for  Concorde   passengers,
and  I  had   a  very  nice  and  good  breakfast  there,  as I remember.


On  board,  after  boarding,  I  had  my  very  firts  surprise:  the  space,  inside the  plane,
was  not  so  much,  it  felt,  even,  a   tight  place.

A  lot  of  Moet et Chandon  champain,  some  caviar,  for  everybody.


But,  the  surprise  should  be  bigger  because  soon  as  we  left  for  take  off,  we  had  to
move  back   to  the  parking  place  as  there  was  a technical  problem.

So, there  was  a  big  delay  for  departure  and  every  passenger  received  a mobile phone
in  order  they could  communicate  with  whom  they  wanted.

We  had  to  wait  for  the  next  Concorde  coming  from  london  to  change  the  plane.

Every passenger  received  a nice  suit ace and a   silver pen  with the logo and name of
Concorde  and  a  certificate  remembering  this flight,  as  well.

Another   surprise  for  me  was  the  space  inboard. Really  tight !
And  there  was  no  separation  between  the  cockpit  and  passengers. There  was  , in fact,
a  place  for  everyone who  wants  to  see  those  landscape of small lights  and instruments,  can
spend  a  few  minutes just aside of the  Captain  and pilot.

I  arrived  safe  and  at  time  to  get  my  next  flight  in  London.

Sem comentários:

Enviar um comentário